2025 LGS (Liseye Geçiş Sınavı) sınavı, öğrencilerin ve velilerin merakla beklediği bir süreçte sonuçlandı. Türkçe, İnkılap Tarihi, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimleri derslerini kapsayan sınav, eğitim alanında büyük tartışmalara yol açtı. Peki, LGS sınavı zor muydu, yoksa beklenildiği gibi mi geçti? Bu yazıda, 2025 LGS sınavına dair çeşitli yorumları ve değerlendirmeleri derledik. Sonuçlar açıklandığında, öğrencilerin ve ailelerinin hissettiklerini daha iyi anlayabilmek için biraz daha fazla bilgiye ihtiyaç duymaktayız.
Türkçe bölümünde öğrenciler, soruların genellikle öğretici kitaplardaki örnek sorulara benzer şekilde tasarlandığını belirtti. Özellikle anlam bilgisi ve sözcük bilgisi sorularının kendilerine aşina olduğu konulardan seçildiği ifade edildi. Ancak, bazı öğrenciler karmaşık cümle yapılarının sorular içerisinde kullanıldığını ve bu durumun zaman kaybına neden olduğunu dile getirdi. Buna ek olarak, paragraf yorumlama sorularının bazılarının özellikle dikkat gerektirdiği ve daha fazla düşünme süresi istediği gözlemlendi.
İnkılap Tarihi ve Din Kültürü derslerinde ise soruların genel olarak anlaşılır ve sade bir dil kullanılarak yazıldığı bildirildi. Öğrenciler, özellikle tarih konularının birbiriyle bağlantılı bir şekilde sorulduğunu, bu sayede çoğu öğrencinin soruları kolaylıkla yanıtlayabildiğini belirtti. Ancak, bazı öğrenciler Din Kültürü bölümünde yer alan bazı soruların ezbere dayalı olduğunu ve anlamına odaklanmadığını düşündüklerini ifade ettiler. Bu durum, daha derinlemesine bilgi sahibi olan öğrenciler için avantaj sağladı.
Yabancı Dil bölümünde, öğrencilerin genel olarak soruları daha önceden yapılan deneme sınavlarıyla kıyasladıklarında benzer bir zorluk derecesiyle karşılaştıkları belirtildi. Bu bölümde gramer bilgisi, kelime bilgisi ve okuma-anlama becerilerini test eden soruların yer aldığı görüldü. Özellikle, dinleme kısmının zorlayıcı olduğu düşüncesinde birleşen öğrenciler, bu bölümdeki Türkçe eklerin yeterince vurgulanmadığını kaydettiler. Matematik kısmında ise, soruların çoğunun temel matematik bilgisiyle çözülmesi mümkün olsa da, bazı özel soruların karmaşık mantık yürütme gerektirdiği ifade edildi. Matematik sorularındaki çözüm aşamalarının bazı öğrencileri zorlayıp zaman kaybettirdiği anlaşıldı.
Fen Bilimleri dersinde öğrenciler, deney bilgileri ve uygulamalı soruların beklentilerinin üzerinde olduğunu düşündüler. Genel olarak alanında yetkin bir şekilde eğitim aldıklarını belirten öğrenciler, bu nedenle Fen Bilimleri sorularını daha kolay bulduklarını ifade etti. Ancak bazı uygulamalı soruların karmaşık anlatımlara sahip olduğunu belirten öğrenciler, bu durumun sınavı daha da zorlaştırdığını aktardılar. Ancak birçok öğrenci, özellikle son yıllarda yapılan ders çalışmaları ve deneme sınavları sayesinde Fen Bilimleri alanında pek çok bilgiye sahip olduklarını belirtti.
Sonuç itibarıyla, 2025 LGS sınavı genel anlamda kolaydan zora değişen bir seviyede değerlendirildi. Öğrencilerin tepkileri, sınavda hissettikleri zorlukların daha çok bireysel çalışma düzeyleriyle ilintili olduğunu ortaya koydu. Türkçe ve Fen Bilimleri derslerinin biraz daha zorlayıcı olduğu belirtilirken, diğer dersler daha anlaşılır bir yapıda olmasıyla dikkat çekti. Sınav sonrası yapılan yatırımlar ve hazırlık süreci sonucunda, deneyimli öğrencilerin daha başarılı olacağı bekleniyor. Zamanla oluşacak deneyimlerle, öğrencilerin hangi konularda eksiklik hissettiği ve gelecekte hangi stratejileri izlemeleri gerektiği konusunda önemli veriler elde edilecektir.